علائم و عوارض دیابت (کوتاه مدت و بلند مدت)

علائم و عوارض دیابت یکی از موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود. امروز به تجربیات بیماران دیابتی می پردازیم تا از این موضوع اطلاعات لازم را بدست بیاوریم.

علائم و عوارض دیابت (کوتاه مدت و بلند مدت)

تجربه بیماردیابتی ۴۰ ساله

آقای ۴۰ ساله ای که با هموگلوبین A1c  ۱۱ به کلینیک نیلسار مراجعه کرده بودند.  ایشان درمان را پیگیری نکرده و در نتیجه  دچار نوسانات زیادی در قند خون شدند . بیمار در حال حاضر ۴۲ ساله هستن و دچار عدم کارکرد کلیه شدن و هفته ای ۳ جلسه دیالیز می شوند.

تجربه بیمار دیابتی ۶۰ ساله

خانم ۶۰ ساله ای که قند خون خود را به صورت دوره ای چک نکرده  و زمانی که قند خود را بررسی کردند ،  دچار گرفتگی شدید عروق پا شده بودند و کلیه دچار دفع پروتئین  و  در نهایت منجر به از بین رفتن دید چشم شدند.

تجربه بیمار دیابتی ۳۶ ساله

خانم ۳۶ ساله ای که به خاطر مصرف همزمان سیگار و داشتن بیماری دیابت دچار گرفتگی شدید عروق شده بودند و به دنبال آن حس پاها کامل از بین رفته بود و در نتیجه منجر زخم در پا و قطع انگشتان پا شد.

انواع دیابت

دیابت یک بیماری مزمن است که تأثیر مستقیم بر سطح قند خون دارد و به علت ناتوانی بدن در تولید یا استفاده از انسولین، هورمون مسئول کنترل قند خون، ایجاد می‌شود. دیابت به دو نوع اصلی تقسیم می‌شود: دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲ و بارداری .

انواع دیابت

۳ تفاوت مهم علائم دیابت در زنان و مردان

دیابت یک بیماری مزمن است که می‌تواند در زنان و مردان به طرق مختلفی ظاهر شود. با این حال، تفاوت‌هایی در علائم و عوامل مؤثر میان زنان و مردان وجود دارد. در زیر پنج تفاوت مهم بین علائم دیابت در زنان و مردان ذکر شده است:

  • اختلال در دوره‌های قاعدگی: زنان با دیابت ممکن است اختلالات در دوره‌های قاعدگی (پریود) داشته باشند. این اختلالات می‌توانند باعث تغییرات در زمان و میزان پریود، نفاس و علائم قاعدگی شوند. در مقابل، در مردان این تغییرات وجود ندارد.
  • اختلالات شبکه عصبی: زنان با دیابت معمولاً حساسیت بیشتری به عوامل ایجاد‌کننده آسیب به عصب‌های انتهایی بدن دارند. این ممکن است منجر به علائمی مانند سوزش، درد، و خنکی در دست‌ها و پاها شود.
  • مشکلات کارآیی وزن: دیابت می‌تواند در زنان به عوارض اضافی ارتباطی بر وزن منجر شود،که در مردان کمتر اتفاق می افتد . بسیاری از زنان با دیابت دارای مشکلات در کنترل وزن هستند و ممکن است افزایش وزن آنها را تشدید کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی علائم دیابت در زنان و مردان به مقالات زیر رجوع نمایید.

علائم دیابت در زنان 
علائم دیابت در مردان 

عوارض دیابت

علائم و عوارض دیابت (کوتاه مدت و بلند مدت)

دیابت یک بیماری خود ایمنی است که انواع مختلفی دارد. عدم کنترل قند خون در طولانی مدت می تواند باعث آسیب به بخش های مختلف بدن شود ولی با پیش گرفتن سبک زندگی مناسب با شرایط دیابت و مصرف دارو، می توان تمام آن می توان بروز عوارض آن را به تعویق انداخت.
عوارض دیابت به دو دسته تقسیم می شوند که شامل:
  • عوارض بلند مدت
  • عوارض کوتاه مدت

اشتراک گذاری

واتس آپ
تلگرام
ایمیل
چاپ
فیسبوک
Pinterest

لینک کوتاه

https://nilsar.com/?p=5660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *