چگونه زخم های وریدی را درمان کنیم؟

چگونه زخم های وریدی را درمان کنیم؟

چگونه زخم های وریدی را درمان کنیم؟ این سوالی است که همه بیمارانی که مبتلا به زخم های وریدی هتسند از پزشک متخصص خود می پرسند. ما امروز به کمک شما آمده ایم تا به نحوه درمان این زخم ها بپردازیم. البته فراموش نکنید که پیش از هر اقدامی باید از پزشک متخصص مشورت بگیرید.

پیشنهاد می کنیم از صفحه درمان زخم واریس بازدید کنیم

چگونه زخم های وریدی را درمان کنیم: راه های درمان

  • تمیز نگه داشتن زخم های وریدی

به عنوان کسی که مبتلا به زخم وردیدی است باید همیشه و در هر حال زخم خود را تمیز نگه دارید تا دچار عفونت نشود. ساده ترین اقدام ممکن برای پیشگیری از عفونت تمیز نگه داشتن زخم و بانداژ کردن آن است. توجه داشته باشید که هر چند وقت یک بار باید پانسمان زخم وردیدی خود را تعویض کنید.

  • خشک نگه داشتن زخم و پانسمان

همواره دقت فرمایید که خود زخم و پوست اطراف ان باید کاملا خشک باشند. هنگام شست و شو دقت داشته باشید که بافت های سالم اطراف زخم را زیاد خیس نکنید تا سلامت ان بافت حفظ شده و زخم گسترش پیدا نکند. همچنین همیشه هنگام تعویض پاسنمان زخم خود را طبق دستور العملی که پزشک به شما گفته تمیز کنید و سپس پانسمان را انجام دهید.

  • جلوگیری از خشکی پوست

خشکی پوست می تواند باعث ایجاد زخم های بیشتر شود بنابر این مطمعن شوید که پوست اطراف زخم خشک نماند.

  • کاهش فشار وریدی

مهم ترین اصل در درمان زخم وریدی کاهش فشار به ورید های داخل پا است. شما می توانید با بالا نگه داشتن ناحیه زخم شده این فشار را کنترل کرده و آن را کاهش دهید. تا حد امکان پاهای خود را بالاتر از قلبتان قرار دهید. به طور مثال به حالت افقی دراز بکشید و پاهای خود را ب رروی بالش قرار دهید. همچنین بهتر است از جوراب های ویژه یا به حای آن از بانداژ استفاده کنید. ب با این روش ها از تجمع خون جلوگیری می شود و بنابر این ورم پا خوابیده و درد کمتر خواهد شد.

  • فعالیت ورزشی منظم

برای حفظ سلامت کلی بدن و همچینن کمک به درمان زخم وریدی هر روز ورزش کنید. می تواندی ورزشی سبک مثل پیاده روی را انتخاب کنید. فعالیت منظم باعث می شود که جریان خون بهبود پیدا کند. همچنین باعث بهتر شدن عملکرد دریچه های لانه کبوتری نیز می شود. آسان تر شدن بازگشت وریدی نیز عاملی مهم برای درمان مبتلایان به این بیماری است. انقباض یافتن عضلاتی که در اطراف ورید های اندام های پایینی بدن قرار دارندف باعث تسهیل بازگشت وریدی می شود.

پس یکی از اصلی ترین پاسخ ها به سوال چگونه زخم های وریدی را درمان کنیم همین است. می توان به طور کلی نتیجه گرفت که با فعالیت منظم عضلات اطراف عروث قوی تر می شوند و می توانند به درمان زخم وریدی نیز کمک کند. تگر هم کسی مبتلا به این بمیاری نیست می تواند با فعالیت منظم از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

  • مصرف داروها طبق دستور

شما به عنوان یک بیمار مبتلا به زخم وریدی و یا رفدی که یکی از اعضای خانواده یا آشنایانش مبتلا به انی بیماری است، باید مراقب باشید تا بیمار داروهایش را طبق دستور و به موقع مصرف می کند. چون داروها به بهبود زخم کمک می کنند و اگر زخم بهبود پیدا نکند ممکن است نیازمند اجرای روش های دیگری مثل جراحی برای بهبود زخم باشد.

چگونه زخم های وریدی را درمان کنیم: پیشگیری

اگر شما نیز در معرض خطر ابتدا به این بمیاری هستید، باید پاهای خود را هر روز بررسی کنید تا در ص.رت مشاهده هر گونه تغییر یا مشکل به پزشم مراجعه فرمایید. یافتن نشانه های اولیه می تواند باعث تسریع روند درمان شود. اقدامات زیر نیز می تواند به بهبود دادن جریان خون به بازگشت وریدی کمک کند و در نتیجه خطر ابتلا به زخم وریدی را کاهش دهد.

  1. تغذیه سالم
  2. فعالیت مداوم
  3. کنترل سطح فشار خون و کلسترول
  4. ترک سیگار
  5. تلاش برای رسیدن به وزن مناسب
  6. کنترل قند خون در افراد دیابتی
  7. داشتن خواب کافی

اشتراک گذاری

واتس آپ
تلگرام
ایمیل
چاپ
فیسبوک
Pinterest

لینک کوتاه

https://nilsar.com/?p=5691

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *