درمان زخم با وکیوم تراپی

 وکیوم تراپی چیست ؟

وکیوم تراپی زخم های دیابتی در مرکز نیلسار 

وکیوم تراپی یک شیوه درمانی برای کمک به بهبود سریعتر زخم است. عملکرد وکیوم تراپی به این صورت است که با اعمال فشار منفی و ایجاد خلا روی انواع  زخم ها بخصوص زخم های  دیابتی به جریان بهتر خون و تکثیر بافت گرانوله  بسیار کمک می کند.

از نظر تئوری، این روش با کم کردن مایع اضافی میان بافتی از فضای خارج از رگ ها، که باعث جلوگیری از رسیدن خون به مویرگ ها می شود،به بهبود گردش خون و جریان خون در مویرگ ها کمک می کند.

علاوه بر این، به نظر می رسد تاثیر فشار مکانیکی خلا ، روی زخم، دارای اثر آنژیوژنز “رگ زایی” باشد. این کار باعث تکثیر بیش از حد بافت گرانوله میشود

می شود. این روش روی بیش از 2560 بیمار در یک موسسه در طول 10 سال انجام شده و لیست گسترده ای از کاربردهای وکیوم تراپی برای زخم در چندین و چند شاخه ی رشته جراحی استفاده شده است.

 بیمار دیابتی که زخم عفونی پا داشتند و با وکیوم تراپی خوب شدند !

خانمی 43 ساله که برای درمان زخم عفونی پای دیابتی خود بعد از انجام روش های درمانی مختلف و نتیجه نگرفتن ، از روش وکیوم تراپی استفاده کردند . این خانم بعد از 4 هفته مراجعه به کلینیک و انجام وکیوم در ناحیه زخم ، به طور کامل زخمشان درمان شد و نگرانی شان برطرف شد .

کاربرد های وکیوم تراپی

وکیوم تراپی معمولا برای عارضه های ارتوپدی استفاده می شود که شامل زخم های به وجود آمده در اثر دبریدمان ، عفونت ( در اثر دبریدمان ) ، زخم های فاشیوتومی (به وجود آمده در اثر سوختگی) برای سندرم کمپارتمان (بر اثر بالا رفتن فشار بافتی و کاهش گردش خون ) و به عنوان پانسمان برای بسته شدن  شکاف زخم کمپارتمان است. تجربه شخصی نویسنده ی این گزارش شامل 269 بیمار تحت درمان با وکیوم تراپی است که با هیچ عارضه بزرگی همراه نبوده است.

برای کمتر از (2.5٪) از پوست افرادی که وکیوم تراپی انجام می دهد تحریک موضعی پوست رخ می دهد. راه حل این موضوع، محصور کردن دقیق اسفنج روی بافت زخم و جلوگیری از همپوشانی با پوست است. این راه حل از مشکل تحریک پوستی جلوگیری می کند. این روش در بیمارانی که به تماس با هر یک از موارد مصرفی در وکیوم تراپی مثل اسفنج پلی اورتان، چسب یا فیلم پلاستیکی حساسیت دارند، قابل استفاده است.

برای بسته شدن سیستم روی پوست اطراف زخم، منع مصرف دارند.

بیمارانی که پوست آن ها نازک است و به راحتی آسیب می بیند و پوست آن ها  فیلم چسب را تحمل نمی کند، مشکلی با برداشتن و تغییر اسفنج ندارد. همچنین بیمارانی که سطح زخم زیادی دارند (به عنوان مثال: سوختگی) ممکن است نیاز به نظارت دقیق بر الکترولیت ها، هماتوکریت و یا تعادل مایعات در یک مراقبت ویژه یا تنظیم واحد سوختگی داشته باشند.

تکیه گاه اصلی مراقبت از زخم از بین بردن زخم است و بسته شدن زخم با کمک خلا یا وکیوم تراپی جایگزین این موضوع نمی شود. این یک روش جدید و مورد استقبال جراحانی است که مسئولیت مدیریت زخمهای چالش برانگیز را بر عهده دارند و نقش نهایی آن در لیست کلی روشهای درمان زخم کمکی هنوز به دنبال

تعریف نهایی است.

وکیوم تراپی در اصفهان

کلینیک و مرکز تخصصی مشاوره و درمان زخم نیلسار فعالیت خود را از سال 1390 در اصفهان ابتدا در درمانگاه زکریا و سپس در درمانگاه زخم  نیلسار با مسئولیت خانم کیمیا ساری کارشناس مدیریت درمان انواع زخم ها و مسئولیت فنی خانم دکتر میترا نیلی آغاز نموده است. در این مرکز انواع خدمات و متد جدید در زمینه درمان زخم و وکیوم تراپی انجام می شود. هدف اصلی این مرکز درمان زخمهای مزمن و پیشرفته در کوتاه ترین زمان وبا کمترین هزینه ممکن می باشد. از دیگر اهداف این مرکز برطرف کردن زخم به تنهایی نیست بلکه بررسی و درمان عامل زمینه ای آن نیز می باشد که در این راستا مرکز با همکاری همه جانبه تیم های درمانی عفونی،جراحی، ارتوپدی ، داخلی و تغذیه این امکان جهت کیفیت بهبود بیمارانی که درگیر این گونه زخم ها هستند را فراهم می کند.

وکیوم تراپی در تهران

کلینیک نیلسار ارائه دهنده ی خدمات متعهدانه، درمان از راه دور، اعزام سریع نیروی پزشک و پرستار به منزل بیمارانی که توانایی مراجعه ندارند، مشاوره های چند جانبه در زمینه های تخصصی غدد، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، خدمات ویژه به بیماران شهرستانی از جمله شهرهای جنوب کشور، تهران، بیماریهای خارج از کشور از جمله عراق و اربیل، ارائه ی خدمات نوین و پیشرفته روز دنیا

اشتراک گذاری

واتس آپ
تلگرام
ایمیل
چاپ
فیسبوک
Pinterest

لینک کوتاه

https://nilsar.com/?p=5470

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *