بهترین بیمارستان های دولتی زخم پای دیابتی تهران

بهترین بیمارستان های ایران زخم پای دیابتی

زخم پای دیابتی نوعی زخم باز است که از شایع ترین عوارض دیابت می باشد. این زخم معمولا به دلیل وجود نوروپاتی حسی در بیماران دیابتی به وجود می آید. نوروپاتی حسی به دلیل اختلالات سیستم عصبی از سطح بالای گلوکز خون رخ می دهد که باعث بی حسی در اندام های بیمار می گردد. این بی حسی موجب می شود که بیمار از آسیب های وارده به اندام بی اطلاع باشد. به همین علت مواردی چون تشخیص نوروپاتی، کنترل سطح گلوکز خون، معاینه ی پا و دیگر بخش های تحت فشار بدن بیمار، تشخیص پینه و بد شکلی های پا و… در پیشگیری از ایجاد زخم پای دیابتی موثر است. همچنین در صورت ایجاد زخم های دیابتی مواردی از جمله دارو درمانی، پانسمان، ارزیابی سطح زخم، کنترل بافت پوست، جلوگیری از عفونت، مراقبت از عفونت در صورت ایجاد و… نیز باید کنترل شود.

 

بیشتر بخوانید : درمان زخم پای دیابتی

 

این موارد برای جلوگیری از آسیب ها و عوارض دیابت و همچنین زخم پای دیابتی، اموری هستند که باید در مراکز مراقبتی زخم رعایت شوند. به همین علت توجه به ارائه ی این خدمات توسط کلینیک های تخصصی زخم امری مهم است. در این محتوا قصد داریم به مواردی بپردازیم که تشکیل دهنده ی خصوصیات یک مرکز درمانی خوب برای زخم است. در ادامه ی این محتوا به ویژگی های یک بیمارستان خوب برای زخم دیابتی می پردازیم. همچنین در پایان به معرفی یکی از این مراکز درمانی اشاره خواهیم کرد.

یک بیمارستان خوب برای زخم پای دیابتی دارای چه خصوصیاتی است؟

با توجه به پیشرفت علم و فناوری به خصوص در زمینه ی پزشکی، استفاده از آخرین متد برای درمان بیماری ها از جمله زخم های دیابتی امری مهم است. زخم پای دیابتی نیز به دلیل این که زخمی حساس و فراگیر است، مراقبت های ویژه ای را می طلبد. چرا که در صورت کوتاهی در مراقبت ممکن است زخم عفونت کند. عفونت غیر قابل کنترل موجب مردن بافت پوست و ایجاد قانقاریا خواهد شد. در حالت وخیم این زخم ها، ممکن است عضو به طور کامل آسیب ببیند و لازم به قطع آن باشد. به همین دلیل نقش یک بیمارستان خوب بسیار پر رنگ است.

در ابتدا تیم درمانی باید بیمار مبتلا به زخم پای دیابتی را معاینه کند. سطح قند خون و عوامل ایجاد زخم پا را بررسی کند. در صورتی که بیمار دارای عفونت باشد، ترجیحا در بیمارستان بستری گردد تا از گسترش عفونت جلوگیری شود. همچنین دارو های لازمه برای بیمار از جمله آنتی بیوتیک ها و در صورت مشکوک بودن بهMRSA ، لینزولید، کلیندامایسین یا سفالکسین به همراه داکسی سایکلین یا ترکیب تری متوپریم-سولفامتوکسازول توسط پزشک تجویز شود. همچنین با توجه به سطح گسترش زخم از پانسمان های سالین یا کلاژن یا PRP یا  نقره استفاده شود.

زخم پای دیابتی

وظایف بیمارستان ها و کلینیک های درمانی در قبال بیماران دیابتی

اولین و مهم ترین نکته در بیماران دیابتی مخصوصا مبتلایان به زخم های دیابتی، کنترل سطح قند خون آن ها است. این امر در واقع مهم ترین اقدام برای کمک به بیماران دیابتی است. همچنین کنترل سطح زخم و جلوگیری از عفونت نیز موردی حیاتی است. به علاوه استفاده از نوع درمان دارویی نیز بر عهده ی متخصصانی است که در بیمارستان حضور دارند. همچنین انتخاب نوع پانسمان مصرفی در درمان زخم دیابتی امری مهم است که به بهبود زود هنگام زخم کمک می کند. در ادامه مواردی همچون تشخیص فشار، بر طرف نمودن فشار از محیط زخم، تشخیص زود هنگام نیاز به جراحی و… از گزینه هایی هستند که بر عهده ی کادر درمانی می باشد.

زخم پای دیابتی

مرکز مشاوره ی تخصصی درمان زخم های دیابتی نیلسار

همان طور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، انتخاب یک مرکز درمانی مجرب برای درمان زخم پای دیابتی بسیار مهم است. در همین راستا به معرفی مرکز مشاوره درمان زخم نیلسار اصفهان می پردازیم. مرکز درمان زخم نیلسار یک مرکز پیشرفته در حوزه ی مدیریت و درمان انواع زخم از جمله زخم پای دیابتی می باشد. این مرکز خدمات درمان سرپایی برای بیماران را فراهم می کند. به این ترتیب بیماران می توانند تحت نظر تیم درمانی متخصص(شامل متخصصان درمان و مدیریت زخم و همچنین پزشکان متخصص عروق، عفونی، غدد، جراح پلاستیک، ارتوپد، تغذیه) خدمات مناسب درمانی را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که بیماران می توانند مشاوره ی اولیه را به صورت رایگان از این تیم مجرب و حرفه ای دریافت نمایند.

اشتراک گذاری

واتس آپ
تلگرام
ایمیل
چاپ
فیسبوک
Pinterest

لینک کوتاه

https://nilsar.com/?p=5379

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *