عکس زخم پای دیابتی | انواع زخم دیابتی

عکس زخم پای دیابتی یکی از ابزارهایی است که افراد عادی می توانند به کمک آن بفهمند که زخم پای آنها از چه نوعی است. به کمک عکس انواع زخم دیابتی می توانید بفهمید بیماری شما در چه مرحله ای قرار دارد. همچنین عکس سیاه شدن پای دیابتی این امکان را برای شما ایجاد می کند تا بفهمید برای بدتر نشدن زخم چه کارهایی باید انجام شود. 

عکس انواع زخم دیابتی موردی است که در تشخیص ابتدای توسط خود افراد مورد استفاده قرار می گیرد.زیرا با گذشت زمان این زخم خوب که نمی شود بلکه بسیار بدتر هم میشود به شکلی که حتی ممکن است بر اثر پیشرفت زخم مجبور به قطع عضو مورد نظر شویم . به همین دلیل هم بعد از متوجه شدن نوع زخم حتما با کلینیک نیلسا تماس بگیرید. کلینیک نیلسار مجهزترین و بهترین کلینیک درمان زخم پای دیابتی در ایران می باشد.

عکس سیاه شدن پای دیابتی به شما کمک می کند تا بفهمید در زمان حال وضعیت پای شما به چه صورت است تا پیگیری های مناسب را انجام دهید.

نکته ای که بعد از فهمیدن زخم باید مورد توجه قرار گیرد این است که خودسرانه دست به درمان نزنید و حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

ما در کلینیک نیلسار به کمک با تجربه ترین متخصصین درمان زخم های دیابتی شما عزیزان را در بهبود صد در صد یاری و کمک می کنیم.

همین الان با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09126617664

عکس انواع زخم دیابتی می تواند به شما در تشخیص نوع زخم کمک کند. به همین دلیل هم ما در کلینیک نیلسار تصمیم گرفتیم تا تصاویر انواع زخم پای دیابتی را برای شما بارگذاری کنیم تا کاری کوچک در بهبود سلامتی شما انجام داده باشیم.

زخم پای دیابتی یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد مبتلا به بیماری قند خون و دیابت با آن روبرو می شوند. این بیماری بر اثر افزایش میزان قند خون و یا گلوکز خون بوجود می آید که هر ساله افراد بسیار زیادی به آن مبتلا می شوند. اگر به موقع به داد افرادی که به این بیماری دچار می شوند نرسیم ممکن است بر اثر همین بیماری این افراد اعضای بدن خود را ازدست بدهند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از این بیماری رنج می برید و یا افرادی را اطراف خود می شناسید که به این بیماری مبتلا می باشند حتما در ادامه همراه ما باشید.

عکس انواع زخم پای دیابتی

عکس زخم پای دیابتی

زخم دیابت بر اثر ازبین رفتن و تجزیه لایه های زیرین پوست ایجاد می شود. این زخم ها می تواند در جاهای مختلف بدن ایجاد شود ولی شایع ترین جایی که این زخم ها ایجاد می شود پای انسان است . اگر به موقع این زخم ها را نتوان درمان کرد این زخم ها می تواند آنقدر عمیق شود که تا استخوان پا را هم در برگیرد و حتی مشکلات خیلی بدتری ایجاد کند.

زخم پای دیابتی مانند هر زخم دیگری شروع می شود در ابتدا به صورت یک آسیب بسیار جزئی مانند تاول ، خراش و یا یک برش کوچک خود را ظاهر میکند ولی مسئله از آنها مهم می شود این زخم ها مانند زخم های دیگر به سرعت بهبود نمی یابند و هر روز هم بدتر می شود دلیل این امر هم آسیب عصبی که به دلیل گلوکز بالا ایجاد می شود و همچنین گردش خون بسیار پایین می باشد.

عکس انواع زخم دیابتی

تفاوت زخم پای دیابتی با سایر زخم ها در این است که زخم پای دیابتی به جای آنکه بهبود یابد همش بدتر  می شود و عفونت می کند. عفونتی که به واسطه ی این زخم ها ایجاد می شود در خون نفوذ کرده و به استخوان همچنین سایر اندام های بدن آسیب می زد به همین دلیل هم افرادی که یک چنین زخم هایی بر روی بدن دارند همیشه با مشکلات بسیار زیادی روبرو می باشند به همین دلیل هم درمان به موقع و درست این زخم ها می تواند مانع از بروز مشکلات بعدی شود.

به کمک عکس زخم پای دیابتی می توانید بفهمید که در چه مرحله ای از بیماری قرار دارید و باید در این مرحله چه کاری انجام دهید. به همین دلیل هم دیدن عکس انواع زخم دیابت به افراد در بهبود هرچه سریعتر و پیشگیری برای آسیب های بیشتر بسیار لازم می باشد.

عکس سیاه شدن پای دیابتی

عکس سیاه شدن پای دیابتی یکی از مواردی است که به شما عزیزان کمک می کند تا متوجه بشوید بیماری شما تا چه میزان پیشروی کرده است و باید در این مرحله چه کاری انجام دهید.

در زیر به بررسی برخی از علایم مربوط به زخم دیابتی می پردازیم.

اولین علائمی که افراد با آنها روبرو می شوند سوزش و ورم غیر طبیعی سطح پوست می باشد همچنین این مرحله می تواند با بوی بد زخم ، قرمزی و ترشح موادی از زخم همراه باشد. از دیگر علایم این نوع زخم ها می توان به ایجاد بافت های سیاه رنگ اطراف زخم به دلیل خونرسانی ضعیف ایجاد می شوند اشاره کرد. سیاه شدن بافت های اطراف زخم به دلیل مرگ سلول ها و عدم جایگزینی آنها می باشد بوی بد و همچنین ترشح هایی که اطراف زخم به چشم می خورد هم به همین دلیل می باشد. در این حالت بی‌حسی، درد و بوی نامطبوع می‌تواند وجود داشته باشد.

به این نکته بسیار دقت کنید که زخم پای دیابتی همیشه با علایم همراه نمی باشد این زخم ها زمانی نمایان می شوند که عفونت ایجاد شود. به همین دلیل هم اگر می دانید که بیماری دیابت دارد به محض مشاهده هر گونه تغییر رنگ در پا و یا مشاهده هرگونه مشکل پوستی به پزشک مراجعه کنید.

مراحل اولیه زخم دیابتی

سیستم واگنر یکی از رایج‌ترین دسته بندی‌های مراحل زخم پای دیابتی یا قند خون است. این سیستم شامل ۶ مرحله زیر است

  1.     در این مرحله افراد فقط به بیماری دیابت دچار می باشند ولی هیچگونه علامتی از خود ظاهر نمی کنند.
  2.     در این مرحله علایم سطحی نمایان می شوند مانند ایجاد زخم سطحی، ضخیم شدن پوست و یا علامت های دیگر.
  3.     همان گونه که در عکس زخم پای دیابتی مشخص است زخم هایی در بین انگشتان پا، کناره های پا و سطح کف پا ایجاد می شود.
  4.     در مرحله چهارم التهاب ها و زخم های عمیقی ایجاد می شود که در برخی مواقع استخوان نیز دیده می شود.
  5.     در این مرحله بیمار دچار مرگ بخشی از بافت‌های پا و قانقاریای جزئی می‌شود
  6.     در نهایت قانقاریا در تمام قسمت‌های پا رویت می‌شود و باید پا قطع شود

برای آن که با مواردی که گفته ده است روبرو نشوید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

مواردی که برای بهبود زخم باید بدانید

این که در طول زندگی افراد بر اثر فعالیت های مختلفی دست، پا و یا قسمتی از بدنشان دچار آسیب شود موردی کاملا طبیعی است ولی مسله از آنجا جدی می شود که این اتفاقات برای افراد دیابتی بیوفت زیرا به دلیل خون رسانی ضعیف و قند بالای خون این افراد مدت زمان خوب شدن بسیار طولانی می شود و حتی در مواردی علاوه بر این که زخم خوب نمی شود بلکه هر روز بازتر و بدتر می شود به شکلی که در برخی مواقع در کمتر از 30 روز یک زخم کوچک تبدیل به زخمی می شود که استخوان را می توان در آن به راحتی دید . پس اگر بیماری دیابت دارید و یا کسی را می شناسید که چنین بیماری دارد عکس زخم پای دیابتی می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند که اگر در ابتدای کار با زخمی روبرو شدید باید چه کاری انجام دهید تا آسیب بیشتر نشود. 

زخم هایی که در افراد دیابتی ایجاد می شود بسیار آرام خوب می شود یا بهتر بگوییم زمان بهبودی زخم در این افراد بسیار طولانی می باد و اگر زخم عفونت کند مشکل چندبرابر می شود. زیرا عفونت می تواند به خون وارد شده و باعث ایجاد مشکلات بیشتری در سایر نقاط بدن شود. حتی می تواند باعث از کار افتادن کلیه و سایر اندام بدن شود. 

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در همان مراحل ابتدای به پزشک متخصص مراجعه کنید تا سریعن اقدامات اولیه در جهت بهبود زخم را انجام دهد. این مورد بسیار مهم است که خود شما خودسرانه و در منزل اقدام به درمان زخم نکنید زیرا منزل محیط تمیزی نیست و با این کار می توانید باعث بدتر شدن زخم به دلیل بهداشتی نبودن محیط شوید. 

یکی از مواردی که باید به آن دقت شود کنترل قند خون می باشد. زیرا با افزایش قند خون روند بهبود زخم ها بسیار آهسته می شود و همین مورد می تواند کیفیت زندگی را بسیار تغییر دهد. 

حتی وقتی زخمی عفونت هم نکند، بهبودی آهسته آن می تواند بر سلامتی و کیفیت کلی زندگی فرد تأثیر منفی بگذارد. بریدگی ها یا آسیب های وارده به پا می توانند راه رفتن را سخت کرده و ورزش کردن را با درد همراه کنند.

براساس برخی گزارش ها زخم پا در حدود 1 نفر از 4 نفر دیابتی ایجاد می شود. زخم های پا زخم های دردناکی هستند که در نهایت می توانند منجر به قطع پا شوند. طبق اطلاعات به دست آمده، روزانه حدود 230 قطع عضو به دلیل دیابت در ایالات متحده اتفاق می افتد.

کلینیک نیلسا ارائه دهنده کلیه خدمات مربوط به درمان زخم دیابت در ایران در همه مراحل درمان هراه شما می باشد.